Kundadministratör

Skapa användare

För att lägga till användare genomgå följande steg. (Om ditt användarkonto är kopplat till fler företag/enheter, börja med att välja det företag/den enhet dit den nya beställaren ska vara kopplad).

  1. Välj ”Ditt namn” högst upp på högerkant.

  2. Välj fliken ”Hantera beställare” i navigeringsmenyn.

  3. Välj sedan ”Skapa beställare”.

    Användarmanual admin 1
  4. Ange namn och mailadress, och välj den roll som den nya beställaren ska ha.

  5. Avsluta med att klicka på ”Skapa användare”.

    Användarmanual admin 2

Ändra eller inaktivera användare

  1. För att ändra uppgifter till befintliga användare kan du som admin gå in under ”Hantera beställare”.

  2. Välj sedan den användaren du vill göra en ändring på genom att klicka på namnet.

    Användarmanual admin 3
  3. Användarkortet med information om beställaren öppnas, välj ”Ändra”.

    Användarmanual admin 4
  4. Här kan du göra dina ändringar och avsluta med ”Spara användare”.

    Användarmanual admin 5
  5. För att inaktivera en användare går du till ”Hantera beställare” i navigeringsmenyn, välj ”Inaktivera beställare” längst ut till höger om namnet på den användare du vill inaktivera. Du kan också inaktivera beställare direkt i användarkortet efter att ha klickat på användarens namn.

    Användarmanual admin 6

kronans logo

Kronans Apotek finns här för dig. Du hittar oss från Skåne i syd till Lappland i norr, och online i mobilen och på datorn. Med fokus på kvalitet, tillgänglighet och god service arbetar vi varje dag för att göra skillnad – så att fler kan må bra.

Kundservice

Användarmanual
        SV

        |

        EN
© 2025 Kronans Apotek AB